Expert Teacher: Objective Determinants of Developing and Maintaining Expertise (in FLT Perspective)
| Název česky | Učitel expert: objektivní determinanty rozvoje a udržování expertnosti učitelů (cizích jazyků) |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | XLinguae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://xlinguae.eu/2016_09_01_07.html |
| Doi | https://doi.org/10.18355/XL.2016.09.01.91-109 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Biographic interview; Foreign language teacher; Objective determinants; Professional development; Teacher expertise |
| Popis | Studie je zaměřena na bezprostřední a širší prostředí učitelů cizích jazyků a jeho vliv na jejich profesní rozvoj a utváření expertnosti, a to z jejich pohledu. Studie byla provedena v rámci širšího výzkumného projektu zacíleného na povahu expertnosti učitelů cizích jazyků. Jeho třetí část byla orientována diachronně a kladla si za cíl prozkoumat determinanty rozvoje učitelské expertnosti. Data z biografických rozhovorů s osmi učiteli českých základních škol byla podrobena obsahové analýze s pracující s teoretickými kategoriemi. |