Aqua Aerobics with Accessories and its Influence on Subjective Well-being of Students
| Název česky | Aqua aerobic s pomůckami a jeho vliv na subjektivní pohodu studentů |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Physical Education and New Technologies |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Aqua aerobic; University Students; Subjective Well-Being; accessories for aqua aerobics |
| Popis | V našem výzkumném šetření jsme se zaměřili na problematiku zjišťování aktuálních psychických stavů, zejména subjektivní spokojenosti u studentů s VŠ, kteří navštěvovali pravidelnou výuku tělesné výchovy. Náš výzkum se uskutečnil v prostředí aqua aerobiku s pomůckami i bez, který je studenty velmi oblíben a kromě aerobního efektu jim přináší také radost z pohybu ve vodě, který je pro mnohé z nich značně osvobozující. Při pohybu ve vodě je jedinec vystaven působení řady vlivů. Příjemný pocit člověka ve vodě záleží na tom, jak se jeho organizmus s těmito vlivy vyrovná. Působí na něj teplota vody a hydrostatický tlak. Velká část podpůrného i pohybového aparátu je odlehčována, což velmi usnadní pohyb zejména páteře a kloubů. Riziko poranění se ve vodě proto snižuje na minimum. Zařazením nových moderních pomůcek se cvičení stává náročnějším, je možné dosáhnout cíleného posílení. Nové pomůcky zvyšují atraktivitu cvičení, a tím i výuky. |