Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Svět nadání |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.talentovani.cz/documents/10157/503029/Akcelerace+ve+vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD%20nadan%C3%BDch+%C5%BE%C3%A1k%C5%AF.pdf/edbed182-bf45-4c37-9f28-076e3ed0ee35 |
| Obor | Psychologie |
| Klíčová slova | acceleration; giftedness; education |
| Popis | Článek je přehledovou studií, která mapuje výzkumy akcelerace jako jednoho ze základních postupů, které se uplatňují při vzdělávání nadaných žáků. V článku jsou nejprve vymezeny její základní typy – obsahová a ročníková a uvedeny některé příklady. Dále jsou představeny významné zahraniční studie, které se zabývaly zejména efektivitou akcelerace a jejím dopadem na studijní výsledky žáků a na důležité emoční a sociální aspekty. Na závěr se článek věnuje otázce kritérií pro rozhodnutí, zda akcelerace je či není vhodná v případě konkrétního dítěte. |
| Související projekty: |