Developing the conceptions of the concept square at elementary school
| Název česky | Rozvíjení představ o pojmu čtverec na základní škole |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | development of geometric thinking; geometric concepts; geometric shapes; the concept of the square |
| Popis | Geometrické útvary jsou jednou z prvních částí geometrického učiva, kterou se žáci zabývají během raného školního vzdělávání. Už před započetím formálního vzdělávání získávají žáci základní informace o geometrických útvarech z jejich okolí. Děti si formují představy o pojmech na základě svých zkušeností. Některé z těchto raných představ mohou být nesprávné, což může negativně ovlivnit budoucí chápání pojmů. Proto je velmi důležité zkoumat to, jak děti rozpoznávají a klasifikují geometrické útvary. Rozvíjení geometrického myšlení je dlouhodobá cesta a vyžaduje neformální setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. První roky vzdělávání jsou velice důležité, protože je rozvíjeno intuitivní chápání geometrického světa. Ve článku jsou ukázány některé možnosti formování představ o pojmu čtverec u dětí čtvrtého ročníku ZŠ. |