Teoretická východiska pro použití mobilních zařízení ve výuce
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Počítač ve škole 2016 – sborník příspěvků |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.pocitacveskole.cz/system/files/soubory/sbornik/2016/potuckova.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | SAMR model; Bloom's taxonomy; TPACK; mobile devices |
| Popis | Při využití mobilních zařízení v procesu vyučování je důležité klást důraz na metodologické postupy a způsoby, jakým je tato zařízení ovlivňují. Je třeba vždy hledat způsob využití mobilního zařízení, který nějakým způsobem obohatí danou aktivitu. K rozvoji schopností žáků mohou posloužit aplikace navržené pro mobilní zařízení. Při jejich volbě je zapotřebí držet se správných didaktických postupů. Není možné využívat v hodinách technologii na úkor výuky. Pro posouzení vhodnosti využití technologií slouží několik modelů, např. tzv. SAMR, Bloomova taxonomie, či TPCK. |
| Související projekty: |