TIM – test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | V ČR dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli test TIM, jenž je určen pro rozpoznání matematického nadání u žáků 3.-.5. tříd. V příspěvku nastíníme komplexní proces jeho vývoje, otestujeme, zda se mezi účastníky workshopu neskrývá nadaný páťák a poukážeme na možné využití testu přímo ve školách a v PPP. V závěru se společně s účastníky workshopu zamyslíme nad možným vymezením matematické kreativity či nadání a představíme předběžné výsledky kvalitativního výzkumu implicitních představ učitelů o těchto dvou konstruktech, které srovnáme s obsahem testu TIM. |
| Související projekty: |