On cross-cultural variation in the use of conjuncts in research articles by Czech and native speakers of English: Can conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of academic texts?

Název česky O mezikulturních rozdílech při používání větných modifikátorů v odborných článcích českých autorů a rodilých mluvčí angličtiny: Mohou větné modifikátory přispívat k interaktivnímu a dialogickému charakteru akademických textů?
Autoři

POVOLNÁ Renata

Rok publikování 2015
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem kapitoly je zjistit, zda existují mezikulturní rozdíly při používání větných modifikátorů (tzv. conjuncts podle Quirka a kol. 1985), protože se předpokládá, že tyto prostředky důležité pro organizaci textu mohou podpořit interakci a pojednávání významu mezi autorem textu a případnými čtenáři. Dalším předpokladem je, že textové modifikátory posilují interaktivní a dialogický charakter psaného akademického diskurzu. Výzkum byl prováděn na dvou specializovaných korpusech odborných článků, a to jednom, který představuje Anglo-americké odborné texty, a jednom, který reprezentuje odborné texty české diskurzní komunity. Cílem analýzy bylo zjistit, které sémantické vztahy, jako např. přiblížení, protiklad/přípustka, řazení nebo důsledek, mají tendenci být explicitně vyjádřeny pomocí větných modifikátorů a které sémantické typy přispívají k interaktivnímu a dialogickému charakteru psaného akademického diskurzu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.