Konstrukce vzdělávání romského žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci prolínání a soupeření akademicky institucionálních, učitelských a rodičovských diskursů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | V našem příspěvku vycházíme z konstruktivisticky koncipované teorie Sociální konstrukce reality autorů Berger Luckmann (1999) a z kritických teorií, zejména z konceptů útlaku a nadvlády I. Young (2010). Pro náš příspěvek se zabýváme konkrétně akademickým diskursem prezentovaným v e-periodiku Učitelské noviny na téma edukace sociálně znevýhodněné žáka. Výzkumným vzorkem byly články za posledních pět let. Dále představíme interpretační repertoáry pedagogů pracujících na ZŠ praktických. V neposlední řadě předložíme analýzu výpovědí romských rodičů a žáků na procesy jejich rodinné a školní socializace. |
| Související projekty: |