The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme)
| Název česky | Způsob života pravěkých lidí jako zdroj environmentálního poznání žáků čtvrté třídy základní školy |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Przegląd Pedagogiczny |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | educational programme; gatherers and hunters; grounded theory; primary pedagogy; relationship between nature and culture |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Příspěvek přináší příklad provázanosti vlastivědného učiva s environmentální problematikou. Kvalitativní analýza autorského výukového programu Pravěk – život sběračů a lovců, postaveného na konstruktivistických principech a psychosomatickém zapojení žáků, ukazuje možnosti propojení vzdělávacího a výchovného potenciálu zvoleného výukového tématu. Záznam závěrečné slovní reflexe doplněný fotografiemi živých obrazů ukazuje kognitivní náročnost výuky v širších environmentálních souvislostech. |
| Související projekty: |