Role pedagoga ve švédském vzdělávacím systému

Autoři

MÁROVÁ Ivana

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Předkládaný příspěvek prezentuje fragment výsledků kvalitativního výzkumného šetření v oblasti předprofesní přípravy a profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí švédského vzdělávacího systému s důrazem na deskripci současné role tamních pedagogů. Kvalitativní data získaná v rámci zahraniční studijní stáže formou strukturovaných rozhovorů se 17 respondenty byla analyzována metodami otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Skrze ně byly definovány čtyři kategorie vztahující se k deskripci role pedagogů obecně, roli speciálních pedagogů, asistentů pedagogů a taktéž k současným výzvám švédského vzdělávacího systému ve vztahu k pedagogickým pracovníkům.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.