Preparation for Pupil Evaluation in Undergraduate Teacher Education and its Reality in School Practice
| Název česky | Příprava na hodnocení žáků v pregraduálním učitelském vzdělávání a jeho realita ve školní praxi |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12 |
| Doi | https://doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.096 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | pupil; evaluation; self-evaluation; forms of evaluation; faculty teacher trainer |
| Popis | Hodnocení žáků je výrazem profesní kompetence učitelů, a proto je důležitým tématem v přípravném učitelském vzdělávání. Pedagogické myšlení studentů je však ovlivňováno reálnou situací ve školách, v nichž probíhá pedagogická praxe. Zásadní postavení zaujímá fakultní cvičný učitel, který v roli mentora podporuje implementaci teorie do praxe. V předložené stati autorky pojmenovávají shody a rozdíly v teoretickém i praktickém pojetí hodnocení výsledků žáků v cvičných školách. Na základě obsahové analýzy výsledků strukturovaného a nestrukturovaného pozorování formulují opatření, která by podpořila provázanost teoretické i praktické přípravy v otázkách hodnocení žáků. |
| Související projekty: |