Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Teoretické reflexe hudební výchovy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_10_2/kucerova.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Brünner Musikverein;music association;school curriculum;school teaching;education;Brno |
| Popis | Výzkum je zaměřený na systém vzdělávání v hudební škole spolku Brünner Musikverein (1862–1939). Soustředí se na vznik spolku a jeho školy a dává jej do kontextu s ostatním německým hudebním vzděláváním, které fungovalo v Brně na přelomu 19. a 20. století. Zabývá se školními osnovami a změnami, které během existence školy nastaly ve vyučovaných předmětech a v množství učebních hodin. Práce uvádí také pedagogy jednotlivých studijních oborů. Výzkum je zaměřený na systém vzdělávání v hudební škole spolku Brünner Musikverein (1862 – 1939). Soustředí se na vznik spolku a jeho školy a dává jej do kontextu s ostatním německým hudebním vzděláváním, které fungovalo v Brně na přelomu 19. a 20. století. Zabývá se školními osnovami a změnami, které během existence školy nastaly ve vyučovaných předmětech a v množství učebních hodin. Práce uvádí také pedagogy jednotlivých studijních oborů. |