Standard a kariérní systém učitele: problémy předložené koncepce v širších souvislostech.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_2_p259_standard_janiketal.pdf |
| Doi | https://doi.org/10.5817/PedOr2014-2-259 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | teacher standard; career system; critical analysis |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Cílem textu je poukázat na problémové oblasti koncepce Standardu učitele a Kariérního systému připravovaného v ČR a zasadit je do širších souvislostí. Pojmenováno je šest problémových oblastí předložené koncepce a naznačena jsou možná variantní řešení . Argumentace je založena (a) na kritické analýze zveřejněných materiálů a souvisejících diskusí a (b) na porovnání s přístupy a koncepcemi, které byly v předchozích letech předkládány v ČR i v zahraničí. Text podává kritickou analýzu koncepce v rovině jejích základních principů. |