Fotokatalýza a projektová výuka fyziky a chemie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie/Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Fyzika pevných látek a magnetismus |
| Klíčová slova | Project tuition; photocatalysis; solar conversion; self-cleaning surfaces; hydrophilicity; semiconductors; titanium dioxide. |
| Popis | Fotokatalýza je studována od 60. let minulého století a to zejména v Japonsku. Toto studium začalo nejdříve problémem fotoelektrochemické konverze solární energie. Když bylo zjištěno, že tento proces má velmi malou účinnost, byla pozornost vědců obrácena směrem k technickému využití jevu, kterým jsou samočisticí se povrchy, fotoindukovaná hydrofilita a některé environmentální aplikace. Poněvadž jev fotokatalýzy je typickým interdisciplinárním problémem, může být vhodným subjektem pro projektovou výuku na různých typech škol či univerzit. Součástí práce jsou i návody na praktická cvičení. Tato cvičení tvoří výzkumnou část práce. |
| Související projekty: |