Sociální pedagog se zaměřením na pedagogiku volného času jako odborná podpora učitele ve škole

Logo poskytovatele
Autoři

SOJÁK Petr ČECH Tomáš

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Malach, J.; Knejzlíková, O. (ed.) Pedagogická diagnostika a evaluace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova School; vocational support; social pedagogue; leisure education; skills; employability research
Přiložené soubory
Popis Příspěvek se zabývá možností uplatnění sociálního pedagoga se zaměřením na pedagogiku volného času ve školním prostředí (absolvent oboru Sociální pedagogika a volný čas na Pedagogické fakultě MU v Brně). Vymezuje možné pole jeho odborného působení, a to jak ve vztahu k žákům a odborné pedagogické a sociálně výchovné práci s nimi včetně diagnostiky a depistáže možných problémů, tak ve vztahu k učitelům a rodičům dětí, např. v oblasti zavádění inovativních metod zážitkové pedagogiky. Opírá se také o výsledky výzkumu realizovaného v několika základních školách z hlediska potřebnosti a uplatnitelnosti sociálních pedagogů v základní škole, kde působili vybraní studenti, kteří absolvovali výuku inovovaných předmětů v rámci projektu Inovace studijního oboru Rekreologie v souladu s požadavky trhu práce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.