Uplatňování podob moci studenty učitelství v průběhu výukové praxe
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Potřeba vyjednání mocenského uspořádání v procesu vyučování vyvstává zejména u začínajících učitelů a studentů na praxi. Cílem příspěvku je proto popsat, jak je moc ve třídách studentů učitelství vyjednávána, udržována a vnímána. Zaměříme se na legitimní a donucovací bázi moci dle teorie Frenche a Ravena (1959). Na základě adaptace dotazníku TPUS bylo zjištěno, že legitimní a donucovací moc tvoří jeden faktor. Na tento faktor byla zaměřena kvalitativní analýza skrze videozáznamy výuky studentů na praxi. Příspěvek proto popisuje jak legitimní a donucovací moc používají studenti na praxi, jak na uplatňování této moci reagují žáci a jak se pojetí těchto bází moci proměňuje napříč situacemi ve školní třídě. |
| Související projekty: |