Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies

Název česky Inkluzivní primární školy v České republice a kompetence učitelů
Autoři

HAVEL Jiří KRATOCHVÍLOVÁ Jana

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Primary education; teacher`s competencies; pupil with special educational needs; inclusion; research
Popis V rámci tohoto výzkumu jsme chtěli zjistit, které kompetence učitele jsou nezbytné pro podporu inkluzivního prostředí. Pro účely tohoto šetření jsme použili výzkumnou techniku, kterou nazýváme "5P" (5 pozitiv). V tříčlenném týmu jsme pozorovali běžné vyučovací hodiny ve školách, které se v souladu s jejich školním vzdělávacím programem deklarují jako inkluzivní. Současně se tyto školy rozhodly pro spolupráci s naší fakultou s cílem podpořit argumenty vlastní sebehodnocení pedagogického výkonu z vnějšího pohledu. Projekt zkoumá strukturu odborných kompetencí učitelů pro inkluzivní vzdělávání na vybraném vzorku škol.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.