Individuální mnohojazyčnost a její psycholingvistické aspekty se zřetelem k osvojování jazyků
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | XLinguae European Scientific Language Journal |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Jazykověda |
| Klíčová slova | cross-linguistic influence; multilingual manguage acquisition; multilingualism; psycholinguistic; types of multingualism |
| Popis | V posledních letech se mnohojazyčnost stává tématem, o němž se diskutuje nejen v široké veřejnosti, ale i v mnoha vědeckých oborech včetně jejich výzkumů, jež k mnohojazyčnosti přistupují z různých perspektiv a zohledňují různé cíle. Intenzivně je mnohojazyčnost tematizována zejména v souvislosti s osvojováním jazyků a výukou cizích jazyků, neboť rozvoj schopnosti komunikovat ve více jazycích patří k hlavním cílům současného jazykového vzdělávání. Touto perspektivou mnohojazyčnosti se zabývá i výzkumný projekt „Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině“ (GAP407/11/0321), který je řešen na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V rámci jeho řešení vznikla následující studie, v níž je podán přehled přístupů k vymezování mnohovrstevného pojmu mnohojazyčnost a podrobněji je exemplifikován jeden z jejích aspektů, kterým jsou psycholingvistická východiska osvojování více jazyků s důrazem položeným na různé druhy jazykového transferu. |
| Související projekty: |