Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy

Autoři

VOJTOVÁ Věra

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Prevence
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Behavior disorder; disadvantage; at-risk children; drop out; learning achievements; inclusive education; pupil; support; intervention; residential care; research.
Popis Včasná reakce pedagogů na problémy v chování žáků může zabránit jejich rozvoji do formy poruchy chování. Školní prostředí je vhodným intervenčním prostorem, poskytuje nejen sociální, ale i aktivizační procesy, oblasti a faktory. V příspěvku prezentujeme cesty informované intervence s využitím jednoduchého nástroje, který mapuje rizikové oblasti školního života a vymezuje žáky ohrožené rizikem problémů v chování. Nástroj jsme ověřili a standardizovali v dlouhodobém výzkumu. S jeho přispěním může škola informovanou intervencí posilovat pozitivní postoje žáků v riziku k učení a zabránit jejich nezájmu o školu a záškoláctví, následnému rozvoji poruchy chování a ústavní výchově.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.