Didaktické otázky ke kooperativnímu a autoregulovanému učení
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | V kapitole se zabýváme didaktickými otázkami v inkluzivní škole. Vysvětlen je význam kooperace, rozdíl v chápání kooperativní práce a kooperativního učení se zaměřením na charakterizování kooperativního učení. Hledají se odpovědi na otázky: Jak se může stát škola podpůrným prostředím vývoje? Jak je třeba vytvořit vhodné struktury, utvářet procesy a plánovat výsledky? Jak lze zpřístupnit podporu vlastní kompetence, kooperační a sociální kompetence společnou reflexí mezi učiteli, ale také mezi učiteli a žáky, jak se mohou stát školy podpůrným prostředím vývoje? Dále je vysvětlen pojem autoregegulované učení. V kapitole jsou analyzovány kompetence učitele v inkluzivní škole, kterými by měl disponovat, a ke kterým patří kromě didaktických základních kompetencí vnitřní diferenciace a individualizace, také znalosti z vývojové a pedagogické psychologie. V závěru je uveden příklad z praxe. |
| Související projekty: |