Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: teoreticko-metodologická východiska k tvorbě výzkumného nástroje
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | functional literacy; reading literacy; reading; reader; factors that impact reading |
| Popis | Koncepce příspěvku je rozdělena do dvou částí, části teoretické a empirické. Hlavním cílem je představení teoreticko-metodologických východisek a design chystaného výzkumu, jehož záměr spočívá v analýze a popisu individuálního čtenářství žáka a faktorů, které je ovlivňují. První část seznamuje s teoretickou základnou řešeného tématu, obsahově vymezuje a třídí pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem čtenářství (funkční gramotnost; čtenářská gramotnost; čtení; četba; čtenář; faktory endogenní a exogenní). Empirická část představuje východiska připravovaného výzkumu, kvantitativní šetření, metodu dotazníku a výzkumný vzorek. |