Reine Methodenlehre oder wissenschaftliche Disziplin? Geschichtsdidaktische Entwicklungen in der Tschechischen Republik

Název česky Pouhá metodika nebo vědecká disciplína? Vývoj didaktiky dějepisu v České republice
Autoři

ŠTĚPÁNEK Kamil MEMMINGER Josef

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Zeitschrift für Geschichtsdidaktik
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova Czech history didactic; German history didactic;
Popis The analytical article wants to weight up the current situation of Czech history didactics, whereat individual aspects are related to the German discourse. First of all the situation before and after The Change in 1989 is portrayed in order to understand the development up to the turn of the millennium, in which a kind of paradigm shift occurred. Still, the theroretical developments within the history didactics as well as an overview of subject-didactic observational research and of charakteristics of textbooks are the focus of the study.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.