Rozvoj komunikační kompetence studentů angličtiny jako cizího jazyka pomocí online diskusních úkolů: Vybrané výsledky.

Logo poskytovatele
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato prezentace má dva cíle. Nejprve bude představen koncept online diskusních úkolů. Poté bude prezentována metodologie souvisejícího empirického výzkumu a jeho vybrané výsledky. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence studentů změnila po jejich absolvování připravených diskusních úkolů. Výzkum byl proveden jako případová studie, ve které 18 vysokoškolských studentů v kurzu angličtiny na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech online diskusních úkolech. Metody sběru a analýzy dat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus zkompilovaný z textů studentů ve dvou diskusních úkolech a jeho analýzu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že celková komunikační kompetence studentů v psaní se zlepšila. Konkrétně se na konci kurzu zvýšila syntaktická složitost jazyka produkovaného studenty, a také jejich vnímaná plynulost psaní. Tato zjištění podporují tvrzení, že aktivní zapojení studentů do online diskusních úkolů rozvíjí jejich komunikační kompetenci. Nicméně výsledky z oblasti jazykové přesnosti zůstávají neprůkazné, zvláště v oblasti morfologických chyb ve slovesných časech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.