Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy)
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/09/Sbornik_FINAL.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | ideological and content dimension of a curriculum; biophile focus in education; historical knowledge; Bloom’s taxonomy of cognitive objectives; relationship between nature |
| Popis | Příspěvek ukazuje provázanost dějepisného vzdělávacího obsahu s environmentální problematikou. Autorský výukový program, věnovaný způsobu života pravěkých sběračů a lovců, který je postaven na konstruktivistických principech a jehož základem je kooperace, představuje realizovanou formu školního kurikula. Výukové téma žáci zkoumají v kontextu biofilní orientace vzdělávání. Záznam závěrečné slovní reflexe, který reprezentuje obsahovou dimenzi kurikula, byl podroben kvalitativní analýze a uveden do širších environmentálních souvislostí. Při empirickém zpracování žákovských artefaktů byla použita metodologie zakotvená ve zkoumaném jevu. |
| Související projekty: |