HRANÝ FILM A HISTORICKÁ PAMĚŤ – KRITICKÁ REFLEXE V KONTEXTECH DĚJEPISNÉ VÝUKY
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/1 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Dějiny |
| Klíčová slova | Teaching history; historian film; modern history; historical memory; |
| Přiložené soubory | |
| Popis | V centru pozornosti prezentované teoretické analýzy se nachází recepce hraného filmu v mimoškolním prostředí. Nejprve jsou připomenuta specifika pamětních médií. Poté na základě dotazníkového výzkumu komentována školní mládeží nejčastěji recipovaná kinematografická díla s tématikou moderních dějin. Komentář se soustřeďuje na příklady možného ovlivnění a manipulace kolektivní paměti prostřednictvím hraného filmu. Závěr reflektuje a odůvodňuje didaktickou práci s fikčním filmem v rámci dějepisné edukace jako nezbytnou. |