Analýza podpůrných opatření pro integrovaného žáka s narušenou komunikační schopností v České republice

Autoři

SYCHROVÁ Pavla

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Špeciálny pedagóg : časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova student with impaired communication abilities; integration; inclusion; support measures; consulting services
Přiložené soubory
Popis Předkládaný článek se věnuje problematice žáků s narušenou komunikační schopností, kteří navštěvují běžnou základní školu v České republice. V rámci výzkumného šetření, jehož dílčí výsledky jsou v textu shrnuty, byla u těchto žáků sledována podpůrná opatření využívaná pro naplňování jejich speciálních vzdělávacích potřeb. Žák s narušenou komunikační schopností, který byl integrován na základní školu, potřebuje, aby při jeho edukaci probíhala vhodná logopedická intervence, byly zaváděny vhodné výukové metody akceptující žákovu individualitu, jeho schopnosti a možnosti vedoucí k prožitku úspěchu ve výuce i v komunikačním procesu. Důraz by měl být kladen i na metodickou podporu jeho vyučujících a dostupnost poradenských služeb pro dítě i jeho rodinu v místě bydliště nebo základní školy, kterou žák navštěvuje, případně přímo na ní.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.