HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU

Autoři

ŠTĚPÁNEK Kamil

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova Key words: media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history;
Přiložené soubory
Popis Předkládaná studie představuje vstupní analýzu výzkumných možností oborové didaktiky dějepisu (s přihlédnutím k mediální výchově) v kontextech hraného historického filmu. V centru pozornosti jsou předpokládané vlivy filmového média, spojitost filmových obrazů minulosti s historickým vědomím a mediální gramotností. Text se zabývá problematikou hypotéz a výzkumných otázek k analýze zkoumaného objektu, na jejichž základě bude možné odhadnout potenciál vlivu hraného filmu na recipienta – zejména žáka 2. stupně základní školy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.