HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Dějiny |
| Klíčová slova | Key words: media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Předkládaná studie představuje vstupní analýzu výzkumných možností oborové didaktiky dějepisu (s přihlédnutím k mediální výchově) v kontextech hraného historického filmu. V centru pozornosti jsou předpokládané vlivy filmového média, spojitost filmových obrazů minulosti s historickým vědomím a mediální gramotností. Text se zabývá problematikou hypotéz a výzkumných otázek k analýze zkoumaného objektu, na jejichž základě bude možné odhadnout potenciál vlivu hraného filmu na recipienta – zejména žáka 2. stupně základní školy. |