Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Didaktické znalosti obsahu představují složku učitelovy profesní výbavy, která mu umožňuje zprostředkovat vzdělávací obsah tak, aby byl korektní z hlediska oboru, a přesto přizpůsobivý učebním potencialitám žáků. Didaktické znalosti obsahu budou v této kapitole tematizovány jako součást učitelova profesního vědění – bude vysvětleno, že právě jimi se odlišuje učitel určitého oboru od oborového specialisty ne-učitele. Formou historického exkurzu bude sledováno, jak se v americké a v evropské pedagogické tradici formovala myšlenka propojení oborové a zprostředkujícího, tj. myšlenka didaktických znalostí obsahu, resp. oborové didaktiky. S oporou o empirické výzkumy bude analyzována specifická povaha didaktických znalostí obsahu a podmínky jejich utváření. V návaznosti na to bude věnována pozornost problematice kurikula učitelského vzdělávání a roli oborové didaktiky v učitelském vzdělávání. |
| Související projekty: |