Vývoj nástroje pro posuzování vybraných komponent a charakteristik kvality výuky: aplikace v oblasti cizího jazyka
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | instructional quality; quality of foreign language instruction; instrument for assessment of teaching quality; components and characteristics of instructional quality |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Studie se zabývá možnostmi zkoumání vybraných komponent a charakteristik kvality výuky: (a) motivování; (b) podpůrné učební klima; (c) práce s časem; (d) orientace na cíle výuky; (e) učitelův projev. V návaznosti na to popisuje vývoj nástroje pro posuzování kvality výuky v oblasti cizího jazyka. Studie je rozvržena do dvou částí. První část má přehledový charakter – je zde představena konceptualizace pojmu kvalita a oborově obecné a oborově specifické komponenty a charakteristiky kvalitní výuky. V druhé části studie je prezentována (a) finální verze posuzovacího nástroje kvality výuky cizího jazyka; (b) metodologická a jazyková úskalí, na která výzkumníci během vývoje prezentovaného nástroje narazili; (c) výsledky pilotáže posuzovacího nástroje. |
| Související projekty: |