Motivace žáků v matematice prostřednictvím historických úloh
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sborník referátů z konference Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | education of mathematics; motivation; historical tasks |
| Popis | Uvádíme výsledky výzkumného šetření, které jsme provedli se žáky základní školy. Náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s historickými náměty k procvičování základního učiva i k získávání zájmů žáků o matematiku. Mezi očekávanými výstupy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání je uvedeno, že žák matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Nadaní žáci se zpravidla s jednoduchými situacemi nespokojí a vyhledávají úlohy s vyšší myšlenkovou náročností. Jedním ze zdrojů těchto úloh mohou být úlohy z historických sbírek úloh a učebnic. Tyto úlohy jsou specifické svými obraty i náročností na matematizaci popsané situace. V příspěvku je uvedeno několik historických úloh, kterých je možné využít k motivaci nadaných žáků v matematice |
| Související projekty: |