Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht
| Název česky | Videostudie jako výzkumná metoda výuky druhého cizího jazyka |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | foreign language learning and teaching; tertiary language methodology; video study |
| Přiložené soubory | |
| Popis | I v České republice se němčina stává typickým tzv. terciárním jazykem, který je ve školním prostředí vyučován jako druhý cizí zpravidla po angličtině. Tato specifická jazyková konstelace vyžaduje i specifický didakticko-metodický koncept, který představuje didaktika druhého cizího jazyka tzv. terciární didaktika. V příspěvku je představen design empirického výzkumu, který s využitím metody video studie zjišťuje, zda a do jaké míry jsou principy terciární didaktiky cizích jazyků uplatňovány v procesech učení a vyučování němčiny jako druhého jazyka v českých základních školách. |
| Související projekty: |