Kvalita výuky: vymezení pojmu a způsobů jeho užívání

Logo poskytovatele
Autoři

JANÍK Tomáš

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova quality of school; instructional quality; educational quality; school; instrucion; research; education
Popis Pojem kvalita výuky je často používán jako slogan v rámci různých politických prohlášení; odborná komunita nicméně trpí jeho nevymezeností ve smyslu odborného konstruktu. Cílem přehledové studie je napomoci etablování pojmu kvalita výuky v domácím odborném diskurzu. Autor usiluje o přiblížení (se) k pojmu kvalita výuky na širší mezioborové základně. Formou historického exkurzu objasňuje, jak se při vymezování pojmu kvalita vzdělávání/výuky v rámci různých vědních oborů (sociologie, psychologie, pedagogika, didaktika) a výzkumných proudů (výzkum vyučování a učení, výzkum klimatu třídy a školy, výzkum kvality školy) uplatňovaly různé metodologické přístupy (normativní, analytický, empirický). V závěru textu vymezuje perspektivy pro další teoretickou a empirickou práci na dané problematice (modelování kvality, analýza charakteristik zakládajících kvalitu výuky).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.