MEDIALIZOVANÝ KONFLIKT II. SPECIFIKA MEDIÁLNĚ VÝCHOVNÉ REFLEXE 2. SV. VÁLKY VE VÝUCE ZŠ
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 26/2012/1 |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Dějiny |
| Klíčová slova | period of second world war; media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history; |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Předložený text představuje analytický úvod do mnohovrstevnatého tématu. Úvodní charakteristiku je nutno přisoudit i nereprezentativnímu vzorku uváděných příkladů. Zůstává však skutečností, že bohatost filmové produkce reflektující 2. světovou válku dnes představuje optikou oborové didaktiky dějepisu a mediální výchovy zdaleka nevyužitý potenciál. Nejedná se přitom pouze o pro pedagoga efektní téma - prostředek účinné motivace, ale v konečném důsledku inspiruje rovněž k promýšlení jak kulturně historických, didaktických konceptů, tak i metodické podpory. |