MEDIALIZOVANÝ KONFLIKT II. SPECIFIKA MEDIÁLNĚ VÝCHOVNÉ REFLEXE 2. SV. VÁLKY VE VÝUCE ZŠ

Autoři

ŠTĚPÁNEK Kamil

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 26/2012/1
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova period of second world war; media-aided education; methodology of history; historian film; teaching history;
Přiložené soubory
Popis Předložený text představuje analytický úvod do mnohovrstevnatého tématu. Úvodní charakteristiku je nutno přisoudit i nereprezentativnímu vzorku uváděných příkladů. Zůstává však skutečností, že bohatost filmové produkce reflektující 2. světovou válku dnes představuje optikou oborové didaktiky dějepisu a mediální výchovy zdaleka nevyužitý potenciál. Nejedná se přitom pouze o pro pedagoga efektní téma - prostředek účinné motivace, ale v konečném důsledku inspiruje rovněž k promýšlení jak kulturně historických, didaktických konceptů, tak i metodické podpory.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.