Hlouběji jsme diskutovali problematiku výuky češtiny jako cílového jazyka, práci se studujícími různých jazykových úrovní, včetně specifik vzdělávání bilingvních jedinců. Detailněji jsme se zaměřili na tematiku transkulturních vztahů. Hlavní pozornost jsme věnovali otázce reálií ve výuce. Díky odbornosti našeho pracovního kolektivu složeného z členů KČJL (doc. David Kroča, dr. Marek Lollok, doc. Milena Šubrtová, doc. Jiří Poláček, doc. Ondřej Sládek, dr. Hana Svobodová) i členů Bohemica (prof. Marek Nekula, dr. Kateřina Šichová a aktuálně zde působící doktorandka KČJL Tereza Švandová) bylo možné podrobněji diskutovat realizaci jazykové výuky s kulturním přesahem.
Obecným výstupem odborné stáže byla především podpora vzdělávání a integrace jedinců s odlišným mateřským jazykem do společnosti. Výjezd vedl ke vzájemnému sdílení zkušeností s výukou u nerodilých mluvčích a výměně názorů mezi zúčastněnými z obou univerzit. Intenzivní osobní spolupráce (např. hospitace ve výuce dr. Šichové; následná reflexe; komparace metod využívaných při výuce češtiny jako cílového i zděděného jazyka) podpoří zkvalitnění vzdělávání studujících na obou univerzitách. Odborné workshopy a doprovodné prezentace byly rovněž podkladem pro tvorbu studijních opor zaměřených na problematiku moravských reálií a na využití umělecké literatury v budování multikulturního povědomí. Během společných seminářů došlo k finalizaci pracovních listů a kánonu moravských reálií, který bude představen v připravované kolektivní monografii věnované výuce českých reálií (Nekula/Šichová/Lollok: Problematika diferenciace českých, moravských a slezských reálií v oblasti češtiny jako cílového jazyka; předpokládané vydání v nakladatelství Akropolis).