2011: udělen titul Mgr. v oboru Mediální studia a žurnalistika, magisterská práce "Evoluce interaktivní dramatické hry"
2008: udělen titul Bc. v oborech Mediální studia a žurnalistika a Mezinárodní vztahy, bakalářská práce "GameArt - Digitální hry a současná vizuální kultura"
2012 - 2015: MU Game Studies, editor gamestudies.cz
2009 - 2011: Masarykova univerzita, pomocná vědecká síla
2008 - 2009: Motorola s.r.o., customer service representative
2005 - 2007: počítačový magazín CHIP, externista
Pedagogická činnost
SZ6110 Gamifikace ve vzdělávání – teorie i praxe týkající se gamifikace ve vzdělávání a game-based learningu
SZ6006 Výzkum v pedagogické praxi – metodologie pedagogického výzkumu, psaní zpráv a tvorba posterů
ZURb1406 Specializovaná žurnalistika: Herní žurnalistika – audiovizuální tvorba a psaní článků se studenty v redakci
ZURb1118 Seminář k bakalářské práci II. – konzultace a vedení diplomantů
ZUR161 Seminář k bakalářské práci – konzultace a vedení diplomantů
ZURb1119 Proseminář k bakalářské práci – konzultace a vedení diplomantů
ZUR138 Úvod do studia kultury (2012-2017) – seminář k e-learningovým oporám kurzu a budování jeho informační databáze na principech kooperativní výuky
ZUR401 Základy studia kultury (2011-2016) – organizace, hodnocení průběžných úkolů a testů
ZUR521 Umění a média + ZUR511 Umělecká kritika v tištěných médiích (2013-2017) – asistent vyučujícího
IM090 Kritická analýza digitálních her (2015) – semináře rozdělené na teoretické, analytické a diskuzní sekce
ZUR390 Počítačové hry v kontextu psychologie (2012) – přednášky o historii digitálních her a fenoménu flow z oblasti pozitivní psychologie
viz také záznamy konferenčních přednášek v sekci publikací
Vědeckovýzkumná činnost
Zabývám se tématy e-learningu, edukačních her, mediálních účinků a výukových modelů. Kromě edukativního potenciálu digitálních her mě fascinuje jejich vizuální kultura, struktura, fungování a sdílené aspekty s předchozími mediatypy.
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
1. 2. 2022 – 31. 5. 2022: IT University of Copenhagen, Copenhafgen, Freemover, DNK
Zahraniční pracovní pobyt na dánské IT University of Copenhagen. Budu zde pracovat na disertaci, diskutovat s kolegy, navštěvovat přednášky a workshopy v Centre for Computer Games Research.
Univerzitní aktivity
Gamestudies.cz byl první akademický online žurnál se zaměřením na (digitální) hry v České republice i na Slovensku (financovaný z prostředků OPVK). Produkováním edukačního pořadu SAVE° pro univerzitní televizi jsem se prakticky věnoval herní žurnalistice. Coby spoluzakladatel neziskové organizace MU Game Studies retrospektivně vnímám sociokulturní rozměr a význam her jakožto produktů lidské tvořivosti, ale i procesů, v nichž se lidé setkávají, hrají a pracují spolu než-li proti sobě.
Význačné profesní úspěchy
2022 – projekt specifického výzkumu MUNI/A/1397/2021 na KPed PdF MU
2021 – projekt specifického výzkumu MUNI/A/1481/2020 na KPed PdF MU
2019 – vytváření e-learningových opor kurzů KMSŽ FSS MU
2017 – výzkumná analýza v rámci projektu OPVVV MUNI 4.0
2016 – příprava návrhu subprojektu katedry pro OPVVV SIMU+
2014 – organizace Central and Eastern European Game Studies (CEEGS 2014) konference
2012 – organizace mezinárodní akademické CONference 2.0, jež udala směr pokroku herních studií v našem regionu
Vybrané publikace
MIŠKOV, Jan. The Place of Gamification in the Educational Context. In Oscar Bernardes, Vanessa Amorim, Antonio Carrizo Moreira. On the Influence and Effectiveness of Gamification in Education. USA: IGI Global, 2022. s. 1-22. Handbook of Research. ISBN 978-1-6684-4287-6. doi:10.4018/978-1-6684-4287-6.ch001. book webpageinfo
MIŠKOV, Jan. Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience. In Lucia Magalová, Miroslav Macák, Patrik Kolenčík. Zborník z vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov QUO VADIS MASSMEDIA & MARKETING. Slovensko: Fakulta masmediiálnej komunikácie UCM v Trnave, 2022. s. 100-133. ISBN 978-80-572-0252-3. linkinfo
MIŠKOV, Jan. Motivation with Game Elements in Education Mediated by E-Learning Resources. Acta Ludologica. Trnava: The Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, roč. 4, č. 1, s. 24-51. ISSN 2585-8599. Acta Ludologica June 2021info
MIŠKOV, Jan. Changing the Ways, Possibilities and Results of Teaching Through the Application of Game Principles in Online Learning. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2017 Proceedings. Seville: IATED Academy, 2017. s. 3014-3024. ISBN 978-84-697-6957-7. doi:10.21125/iceri.2017.0845. info
MIŠKOV, Jan. Simulace redakčního systému v rámci výukového modelu pro herní žurnalistiku. In Denisa Jánošová, Ľudmila Čábyová. Quo Vadis Massmedia, Quo Vadis Marketing 2016. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM, 2016. s. 101-118. ISBN 978-80-8105-804-2. Quo vadisinfo
MIŠKOV, Jan, Tomáš BÁRTEK a Jaroslav ŠVELCH. New Perspectives in Game Studies: Proceedings of the Central and Eastern European Game Studies Conference. Brno: Munipress, 2015. ISBN 978-80-210-8044-7. info
MIŠKOV, Jan. Videohry – odraz japonského životního stylu. In Ondřej Kavalír. Made in Japan. Eseje o současné japonské popkultuře. Praha: Labyrint, 2014. s. 81-99. 2. svazek edice LABYRINT FRESH EYE. ISBN 978-80-87260-63-0. URLinfo
MIŠKOV, Jan. Digital games´ educational principles utilised in e-learning courses. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN13 Proceedings. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 1003-1013. ISBN 978-84-616-3822-2. URLinfo