Jaký počet učitelů plánujete oslovit?
Plánuji oslovit co nejvíce škol v Brně, protože si uvědomuji, že návratnost zapojených učitelů bude pravděpodobně nižší než polovina. Učitelé mají spoustu povinností, a proto věřím, že ne každý bude ochoten se do výzkumu zapojit. Můj cíl je provádět výzkum alespoň 10 tříd, tedy minimálně 10 učitelů. Když jsem se dozvěděla o připravovaných změnách ve školství, byla jsem ráda, protože je to krok správným směrem. Tento výzkum by mohl být užitečnou podporou pro učitele, kteří se potýkají s tím, že děti ještě neumí psát a číst, a obrázkové knihy představují jednu z metod, jak efektivně a zábavně učit angličtinu.
V jakých konkrétních oblastech školní výuky by mohl Váš výzkum přinést největší hodnotu?
Můj výzkum by mohl přinést největší přínos v oblasti rozvoje komunikačních dovedností žáků. Cílem vyprávěcích technik, jako je storytelling, je právě podpořit schopnost dětí efektivně komunikovat, což bych ráda, aby učitelé v rámci výzkumu zjistili. I když nemohu výzkum ovlivnit, věřím, že učitelé se k této metodě přikloní, protože je to ideální způsob, jak děti podpořit v rozvoji jejich komunikačních schopností a jak je rozmluvit. V dnešní době se k chybám přistupuje jako k přirozené součásti učení – chybám se už nepřikládá negativní význam, ale spíše se s nimi pracuje jako s příležitostmi k růstu. Tato změna přístupu je klíčová pro podporu otevřeného a kreativního učení.
Jak dlouho trvá Váš výzkum a jak ho financujete?
Výzkum trvá čtyři roky. První fáze je zaměřena na teoretickou část, sběr dat začne až ve druhém ročníku doktorského studia. V současnosti nemám externí podporu. Pokusila jsem se získat stipendium, ale nebyla jsem úspěšná. Pokusím se teda hledat jiné možnosti financování.