Autorská čtení na fakultě v podzimním semestru 2024
Katedra českého jazyka a literatury si Vás dovoluje pozvat na další cyklus autorských čtení a besed.
Katedra matematiky PdF MU v Brně a brněnská pobočka JČMF si Vás dovolují pozvat na sérii přednášek pro budoucí i současné učitele a další zájemce o problematiku výuky matematiky na základních školách.
Místo
Čas
25. září / PhDr. Hana Havlínová, Ph.D. (NPI Praha)
Představíme si celkový kontext vzniku návrhu revidovaného RVP ZV a jeho novou strukturu včetně nepovinných částí. Uvedeme příležitosti, které nový kurikulární dokument přináší pro rozvoj matematických dovedností žáků na 1. stupni základní školy a zamyslíme se nad riziky, které s jeho implementací do školní praxe souvisejí.
9. října 2024 / RNDr. Ivo Moll, CSc.
V příspěvku bude představen reálný příklad čtyř hracích kostek a jednoduché hry s nimi, kterou používám jako úvod do pravděpodobnosti a statistiky na vysokých školách technického, ekonomického a zemědělského směru již téměř třicet let. Na hře si v průběhu nenásilně dokumentujeme pojmy jako např. pravděpodobnost, alternativní a binomická náhodná veličina, náhodný výběr i důležitost promyšlení si rozsahu náhodného výběru. Hra je stejným způsobem využitelná pro střední a základní školy i ve volnočasových aktivitách.
6. listopadu 2024 / Setkání učitelů a studentů matematiky XV
Hledat spojnice mezi předměty, například prostřednictvím projektů, nebo hledat témata, která jsou společná různým předmětům – oboje hraje v dnešní výuce matematiky na základní škole důležitou roli. Koncept integrované tematické výuky je považován za významný příspěvek k rozvoji klíčových kompetencí učitelů jako reflexe realizace kurikulární reformy.
Seminář bude zaměřen na možnosti realizace obsahově integrované výuky, sdílení inspirativních empirických poznatků, příkladů dobré praxe, vlastních praktických zkušeností z výuky.
Zmíněná témata budou pojednávána v příspěvcích 15. ročníku semináře Setkání studentů a učitelů matematiky.
27. listopadu 2024 / PaedDr. Ivana Janoušová Jak uvařit matematiku, aby chutnala všem dětem a aby s ní zdravě rostly
Záměrem lektorky je předat dlouholeté osobní zkušenosti z výuky matematiky na 1. stupni ZŠ a přispět tak k hledání cest, jak zlepšit matematické myšlení dětí, zatraktivnit výuku, zajistit pozitivní sociální klima třídy a vyrovnat se s novým požadavkem wellbeingu.
Konkrétními tématy bude nutnost diferencovaného přístupu k dětem a co pro něj nabízí klasická a Hejného metoda, práce s chybou, možnosti a výhody vyplývající z propojení matematiky s ostatními vyučovacími předměty.
Podstatnou částí semináře bude seznámení se s některými osvědčenými metodami formativního hodnocení i ukázky sebehodnocení žáků.
Katedra českého jazyka a literatury si Vás dovoluje pozvat na další cyklus autorských čtení a besed.
Lze změnit lidské chování k lepšímu? A pokud ano, jak toho můžeme dosáhnout? Na tyto otázky odpovídá profesor William L. Heward, uznávaný odborník v oblasti aplikované analýzy chování.