Total number of publications: 67
2025
-
On content transformation in the classroom: transdisciplinaryperspectives on subject didactic research using didactic case studies
Journal of Curriculum Studies, year: 2025, volume: 57, edition: 3, DOI
2024
-
Instrumentation of students’ experience through the active content of science: from epistemic contact to idealizations and back again in school classrooms.
International Journal of Science Education, year: 2024, volume: -, edition: -, DOI
-
On the Theory of Content Transformation in Education: The 3A Methodology for Analysing and Improving Teaching and Learning
Year: 2024, edition: Vyd. 1., number of pages: 192 s.
2023
-
Model systému profesní podpory pro cizí jazyky.
Year: 2023, type: Special-purpose publication
2022
-
Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, year: 2022, number of pages: 17 s.
-
Klíčová kompetence (nejen) pro umělecké obory v evropském kurikulu: analytické vysvětlení
Studia Paedagogica, year: 2022, volume: 27, edition: 3, DOI
-
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Year: 2022, type: Survey and educational texts
-
METODIKA 3A: Nástroj pro reflexi výuky a hodnocení její kvality
Year: 2022, type: Survey and educational texts
2021
-
K teorii aktivního vzdělávacího obsahu v transdidaktickém pojetí
Orbis scholae, year: 2021, volume: 15, edition: 1, DOI
-
Kognitivní aktivizace ve výuce: systematická mapující studie
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings