Project information
School factors determining learning achievements
(VUFVI)
- Project Identification
- MUNI/A/1401/2022
- Project Period
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Specific research - support for student projects
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Arts
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Bc. Nicol Dostálová
- Mgr. et Mgr. Karolína Hradilová
- Mgr. Tereza Kolumber
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Tomáš Lintner, Ph.D.
- Mgr. Karolína Malíková
- Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- Mgr. Ivo Rozmahel
- Mgr. Bc. Radim Schottl
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Erik Šejna
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Jakub Vlček
- Mgr. Denisa Zimová
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Projekt je koncipován jako obsahová a metodologická podpora výzkumných aktivit studentů doktorského studia programu Pedagogické vědy na Ústavu pedagogických věd FF MU. V centru pozornosti podporovaných doktorských výzkumů jsou procesy učení a to primárně ve vzdělávacích institucích. Zahrnutá šetření spojuje široký teoretický rámec, v němž jsou konceptualizovány rozmanité faktory přispívají k vysvětlení variability různých výstupů učení ve školním prostředí. Analyzovány jsou tak komunikační a didaktické aspekty výuky, charakteristiky učitelů i žáků nebo faktory spojené s vedením a kulturou školy. Stranou přirozeně nezůstávají samotní žáci a jejich rodinný či vrstevnický kontext. Studentské výzkumy zastřešené v tomto rámci dále profilují obor, šetření mají význam pro vzdělávací praxi i politiku, stejně jako pro rozvoj metodologie výzkumu pedagogických věd.
Sustainable Development Goals
Masaryk University is committed to the UN Sustainable Development Goals, which aim to improve the conditions and quality of life on our planet by 2030.
Publications
Total number of publications: 14
2023
-
A meta-analysis on the effects of performance-based financial incentives on higher education students
Year: 2023, type: Conference abstract
-
Collegial School Culture: Headteachers´ Experience and Needs
Year: 2023, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Education Factory – An Example of the Functionalist Town of Zlín
Year: 2023, type: Conference abstract
-
How to make interaction at university online lessons work? Insights from emergency remote teaching
Year: 2023, type: Conference abstract
-
Legal Regulation of Elementary and Upper Elementary Schools during the Second Czecho-Slovak Republic and the Protectorate of Bohemia and Moravia
-
Meziválečná výuka cizích jazyků na příkladu baťovské cizojazyčné školy
Pedagogicka orientace, year: 2023, volume: 32, edition: 2, DOI
-
On current issues of educational leadership
Year: 2023, type:
-
On the Essence of Educational Provision: Development and evaluation of study programmes
Year: 2023, type:
-
Possibilities and Difficulties of Using Artificial Intelligence in Sports Arbitration Disputes
Year: 2023, type: Conference abstract
-
Role digitálních technologií v rodině očima rodičů
Year: 2023, type: Conference abstract