GIS jako nástroj pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností

Authors

MRÁZKOVÁ Kateřina SVATOŇOVÁ Hana FOLTÝNOVÁ Darina

Year of publication 2009
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Dovednost (angl. skill) můžeme charakterizovat jako jako „komplexnější způsobilost subjektu k řešení úkolových a problémových situací, která se projevuje pozorovatelnou činností “. Dovednost je do určité míry podmíněna vrozenými předpoklady, ale hlavně je osvojována učením a výcvikem. Osvojování dovedností je také základní součástí vzdělávání. Vyjadřují to, co by měl vzdělávaný subjekt umět. Cíle geografického vzdělávání na základní škole jsou zakotveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a v Mezinárodní chartě geografického vzdělávání. Jejich zvládnutí vyžaduje, aby žáci měli dostatečně osvojené kartografické dovednosti. Jedním z nástrojů, vhodným pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností jsou právě geografické informační systémy. Poster představuje pracovní listy pro práci žáků základních škol v zeměpisném kroužku „ GIS ve škole“. V rámci kroužku žáci 6. a 7. tříd pracují s připravenými materiály, seznamují se s programem ArcExplorer Java Edition for Education a rozvíjí své kartografické dovednosti.Vznik posteru byl podpořen výzkumným projektem MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.