Wellbeing učitelů v kontextu přístupu vedení školy

Warning

This publication doesn't include Faculty of Education. It includes Faculty of Medicine. Official publication website can be found on muni.cz.
Authors

BULA Marek Matouš LAZAROVÁ Bohumíra POL Milan HRUŠKOVÁ Tereza

Year of publication 2025
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Medicine

Citation
Attached files
Description Caring leadership představuje přístup, který je propojen s well-beingem učitelů prostřednictvím autenticity, péče a podpory ze strany vedení školy. V této studii analyzujeme specifika vztahu mezi caring leadership, pracovními podmínkami a well-beingem učitelů základních a středních škol. Výzkum využívá síťovou analýzu k identifikaci klíčových faktorů ovlivňujících učitelskou pohodu a propojení mezi vnímanou podporou vedení, vztahy s kolegy a pracovní spokojeností. Výsledky naznačují, že školní propojenost a caring leadership hrají centrální roli ve vnímání učitelského well-beingu, zatímco odměňování je okrajovým faktorem s malým vlivem. Dále identifikujeme rozdíly ve vnímání těchto faktorů mezi učiteli s různou délkou praxe.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.