Význam evidence-based přístupů ve vzdělávání budoucích učitelů a sociálních pedagogů
| Title in English | Importance of evidence-based practices in training future teachers and social educators in Czechia |
|---|---|
| Authors | |
| Year of publication | 2025 |
| Type | Requested lectures |
| Citation | |
| Description | Příprava budoucích pedagogů a pomáhajících profesí musí optimálně reagovat na problémy s chováním žáků a zhoršující se duševní zdraví dětí. Pro efektivní řešení těchto výzev je nutné akcentovat přístupy založené na důkazech (evidence-based). Tyto metody propojují teorii s praxí a vedou k osobnostní zralosti absolventů, kteří budou schopni se vypořádat s nároky školství. Fakulta aktivně zavádí konkrétní inovace, jako je například projekt Edustories, který využívá umělou inteligenci (AI) a virtuální realitu (VR) pro realistický nácvik náročných situací. Do výuky jsou systematicky integrovány přístupy: Nenásilné komunikace, sociálně-emocionálního učení (SEL), restorativní spravedlnosti a Pozitivních behaviorálních intervencí a podpor (PBIS). Velký důraz je kladen na budování bezpečného prostředí pro učení a rozvoj proaktivních i responzivních strategií řízení třídy. Cílem je vybavit studenty praktickými dovednostmi, které jim umožní efektivně podporovat duševní zdraví a celkový wellbeing žáků ve školním prostředí. |