Podpora wellbeingu skrze formativní hodnocení a Vysvědčení JINAK

Authors

BULA Marek Matouš KRATOCHVÍLOVÁ Jana GROMBÍŘOVÁ Julie

Year of publication 2025
Type Article in Periodical (without peer review)
Citation
Description Podpora wellbeingu dětí v rámci základní i střední školy je aktuální a důležité téma. Proč se zaměřovat na podporu wellbeingu ve školním prostředí? Výzkumy napříč světem opakovaně ukazují, že je to klíčový prvek vzdělávání. Pomáhá zvyšovat motivaci žáků (Datu a King, 2018), zlepšovat jejich studijní výsledky (Borman a kol., 2019) a zároveň přispívá k jejich sociálnímu a emočnímu rozvoji (Dix a kol., 2020). Navíc slouží jako ochranný štít proti úzkostem a depresím (Lew a kol., 2019; Zhou a kol., 2020), podporuje schopnost být spokojený s vlastním životem (Seligman a Csikszentmihalyi, 2000) a zvyšuje pracovní výkonnost v dospělosti (Edgar a kol., 2015).
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.