Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie

Title in English Microlearning in geography education: the literature review
Authors

HORKÝ Štěpán

Year of publication 2022
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Představovaná přehledová studie, která představuje základní myšlenky disertační práce, se zabývá microlearningem a jeho využitím ve vzdělávání, a to především na vysoké škole. Studie shrnuje dosavadní poznání o microlearningu a jeho postavení ve vzdělávání na školách. Microlearning, vzdělávací strategie, jež využívá krátkých a pravidelně se opakujících výukových lekcí představovaných v interaktivní a atraktivní formě, je známý již poměrně dlouhou dobu. V 90. letech minulého století se začal objevovat jako forma vzdělávání zaměstnanců ve velkokapacitních firmách. V těch zůstává microlearning využívaný doteď, avšak ve vzdělávání na školách takový rozmach zatím nemá (Kapp & Defelice, 2019). Co tedy microlearning přináší, jaké jsou jeho přednosti a jak může obohatit vzdělávání na základních, středních nebo vysokých školách? Cílem posteru je představit výsledky přehledové studie, ve které je zjišťováno zejména: jaké formy microlearningu existují, jaké microlearning přináší výhody a nevýhody do vzdělávání, jestli byl microlearning již ve školním prostředí někdy zkoumám a popřípadě jakými metodami a na jaká témata, jaké existují programy pro tvorbu microlearningových lekcí, a následně, jak může microlearning přispět ve vzdělávání geografie. Na základě zjištění přehledové studie bude sestaven vlastní disertační výzkum, který se bude zaměřovat na využití microlearningu ve vzdělávání budoucích učitelů geografie.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.