Využití výukových kazuistik v základní diagnostické průpravě budoucích učitelů

Authors

FIKAROVÁ Táňa ŠKUBALOVÁ Tereza

Year of publication 2021
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Stávající inkluzivní praxe ve školách vyžaduje důkladnější psychologickou přípravu budoucích pedagogů a jejich orientaci v tématech diagnostiky a mezioborové spolupráce. Cílem příspěvku je představit způsob práce s výukovými kazuistikami diagnostických témat u pedagogů (specifické poruchy učení, ADHD, poruchy autistického spektra, poruchy příjmu potravy, sebepoškozování, syndrom CAN). Výukové kazuistiky byly tematicky i metodicky zpracovány s cílem kultivace diagnostického myšlení u budoucích učitelů, kteří často představují osoby prvního kontaktu s dítětem s potížemi (identifikace obtíží, diferenciální diagnostika, porozumění etiologii). Diagnostická průprava studujících učitelství je důležitá pro funkční mezioborovou spolupráci se systémem pedagogicko-psychologického poradenství - s jakým typem problému se učitel může/má obrátit na jakého odborníka. Zároveň je třeba v rámci průpravy budoucí učitele seznámit s hranicemi kompetencí (možnosti a limity). V příspěvku bude představena jedna z kazuistik (téma sebepoškozování) a popsán způsob práce s ní ve výuce.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.