Využití metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka v 5. ročníku ZŠ

Title in English Use of Critical Thinking Methods in Lessons of Czech Language in 5th Grade of Primary School
Authors

JANOUŠOVÁ Iva

Year of publication 2013
Type Article in Proceedings
Conference VI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Field Linguistics
Keywords critical thinking, model E - R - R, critical thinking methods, 5th grade of primary school, Czech language
Description Příspěvek se zabývá využitím metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka na 1. stupni základní školy. V první části definuje kritické myšlení a objasňuje princip třífázového modelu učení E - U - R (evokace - uvědomění si významu informací - reflexe). Druhá část příspěvku přináší popis vybraných metod kritického myšlení vhodných k využití v hodinách českého jazyka u žáků 5. ročníku základní školy.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.