Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D.

Lecturer, Department of Special and Inclusive Education


correspondence Address:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno

office: bldg. A/3010
Poříčí 945/9
603 00 Brno

Show on the map

phone: +420 549 49 5524
e‑mail:
CV

Curriculum vitae

Name, first names, scientific degrees
  • Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D. (*1987)
Department/Faculty/University
  • Department of Inclusive and Special Education
    Faculty of Education
    Masaryk University
    Poříčí 9, Brno 602 00
Function, current position
  • Lector
Education and academic qualifications
  • Academic qualifications
    2018 : Mgr.- Masaryk University, Faculty of Social Studies, Psychology - Psychotherapeutic studies
  • 2015: PhD.- Masaryk University, Faculty of Education, Special Education

  • Further professional education
    2015 – 2022: Systematic training in Gestalt psychotherapy – Gestalt s.r.o. (accreditation of Ministry of Health, Ministry of Health, training guarantor doc. MUDr. Jan Roubal PhD., 940 hours)
  • 2014 – 2015: Complete crisis intervention course (Telephone crisis intervention, Internet counseling and chat – "D" civic association Liberec (accreditation of the Ministry of Social Affairs and Employment – Qualification course for workers in social services, 200 hours)
  • 2012 - 2014: Systematic two-year course of artephyletics and art therapy - Cultio, lecturer PhDr.Mariana Štefančíková, Ph.D., Ph.D., (accreditation of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, guaranteed by ČAA and AVP, 250 hours)
  • 2014: Ways of handling difficult situations when working with a client - Modrá linka o. s., lecturers Mgr. Michal Horák, Daniel Kaucký DiS. (accreditation of the Ministry of Internal Affairs and Communications, 25 hours)
  • 2014: Educational parenting therapy - Adlerian approach - Mansio, PhDr. Michaela Širůčková, Ph.D., PhDr. Miroslava Štěpánková, Ph.D. (accreditation of the Ministry of Education and Culture, 51 hours)
  • 2013 – 2014: Course Motivational interviews and work with the client - I.E.S., Sdružen Podané ruce, o.s., lecturers Tomáš Nevrkla, Monika Vaňková(accreditation of the Ministry of Internal Affairs and Communications, 60 hours)
Professional experience
  • 2020-present: psychotherapist, private practice
  • 2016 – 2020: therapist – Spondea o.p.s. - Intervention Center Brno - psychotherapy, psychological counseling, professional counseling and crisis intervention for families at risk of domestic violence
  • 2016-2020: lecturer of preventive programs, work with relationships in class - Spondea o.p.s.
  • 2014 – 2015: professional counselor - Centrum Anabell Brno z. s. - Anabell Counseling Center - professional social counseling, crisis intervention and sociotherapy for people with eating disorders and their loved ones, management and facilitation of a self-development and self-help group of people with eating disorders
Teaching activities
  • Main field of interest: Behavioral disorders in childhood (children at risk, with behavioral problems) - education, diagnosis; intervention, counselling, psychotherapy, guidance; inclusive education
  • Member of the commission for state final exams
  • Tutor and opponent of bachelor's and diploma theses
  • Lectures and leading seminars
  • Prevention workshops in primary and secondary schools
Major publications
  • VRUBEL, Martin; Věra LINHARTOVÁ a Pavel BENEŠ. Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii. In V. Olomoucké speciálně pedagogické dny. 2017. info
  • VRUBEL, Martin; Věra LINHARTOVÁ a Pavel BENEŠ. Komparace přístupů k jedincům se speciálními vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice, Izraeli a Gruzii. In V. Olomoucké speciálně pedagogické dny. 2017. info
  • VOJTOVÁ, Věra; Karel ČERVENKA; Kristýna BALÁTOVÁ; Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ; Pavlína JUNOVÁ; Petr KACHLÍK; Kristýna KEHAROVÁ; Věra LINHARTOVÁ; Jarmila MATOCHOVÁ; Radka PROKOPOVÁ; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Paulína RADIMÁKOVÁ; Marie ROUČKOVÁ; Monika RŮŽIČKOVÁ; Radka SKOŘEPOVÁ; Petra SEGEŤOVÁ; Kateřina ŠTRAUSOVÁ; Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 s. ISBN 978-80-210-7610-5. info
  • VOJTOVÁ, Věra; Karel ČERVENKA; Kristýna BALÁTOVÁ; Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ; Pavlína JUNOVÁ; Petr KACHLÍK; Kristýna KEHAROVÁ; Věra LINHARTOVÁ; Jarmila MATOCHOVÁ; Radka PROKOPOVÁ; Dagmar PŘINOSILOVÁ; Paulína RADIMÁKOVÁ; Marie ROUČKOVÁ; Monika RŮŽIČKOVÁ; Radka SKOŘEPOVÁ; Petra SEGEŤOVÁ; Kateřina ŠTRAUSOVÁ; Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 s. ISBN 978-80-210-7610-5. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Analýza nabídky programů přípravy na samostatný život u mladých dospělých odcházejících z institucionální výchovy. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 126-140. ISBN 978-80-210-6645-8. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Analýza nabídky programů přípravy na samostatný život pro mladé dospělé odcházející z institucionální výchovy. In SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina a Martin VRUBEL a kolektiv. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 53-60. ISBN 978-80-210-6674-8. info
  • VOJTOVÁ, Věra a Věra LINHARTOVÁ. Analýza předprofesní přípravy pro děti s poruchou chování na systémové úrovni. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 127-139. ISBN 978-80-210-5996-2. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Rozvoj sociálních kompetencí u dětí v institucionální výchově s ohledem na předprofesní přípravu. In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 183-190. ISBN 978-80-210-6101-9. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Teorie připoutání jako zdroj edukačních strategií v etopedii. In Vojtová, V., Červenka, K. (et al.). Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování.Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 45-61, 16 s. ISBN 978-80-210-6134-7. info
  • LINHARTOVÁ, Věra. Podpora profesní orientace v institucionální výchově. In Vojtová, V., Červenka, K. (et al.). Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování.Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 123-138, 15 s. ISBN 978-80-210-6134-7. info

2023/05/06

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.