Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Assistant professor, Department of Primary Education


correspondence Address:
Poříčí 623/7, 603 00 Brno

office: bldg. D/3019
Poříčí 538/31
603 00 Brno

Show on the map

phone: +420 549 49 3974
e‑mail:
social and academic networks:
CV

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., narozena 8. března 1980 ve Zlíně, vdaná
Pracoviště
  • Katedra primární pedagogiky
    Pedagogická fakulta MU
    Poříčí 31
    603 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • odborná asistentka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2003: Mgr.: Učitelství pro I. stupeň ZŠ
    2008: Ph.D.: Pedagogika
Přehled zaměstnání
  • 2018-dosud: Katedra primární pedagogiky, PdF MU, odborná asistentka
  • 2006-2018: Institut výzkumu školního vzdělávání, PdF MU, odborná asistentka
  • 2005-2006: ZŠ Bakalovo nábřeží, Brno, učitelka
  • 2002-2005: ZŠ Novolíšeňská 10, Brno, učitelka
Pedagogická činnost
  • vedení seminářů předmětu Pedagogická diagnostika
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika s praxí
  • vedení seminářů předmětu Pedagogicko-psychologické diagnostické postupy v praxi učitele mateřské školy
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Rozvoj počáteční gramotnosti
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Rozvoj čtenářské pregramotnosti
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Základy pedagogického výzkumu
Vědeckovýzkumná činnost
  • člen realizačního týmu projektu MUNI/IVV/0744/2023 Portfolio jako prostředek profesního rozvoje studujících programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU
  • účast na projektu MU Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (2020)
  • účast na projektu MU Proměny ve výchově a vzdělávání jako výzva pro pedagogické profese (2019)
  • účast na projektu MU Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (2018)
  • účast na projektu OP VVV Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání (2017-2019)
  • účast na projektu LC 06046 Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (2006 - 2011)
  • účast na projektu MU Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (MUNI/A/0883/2011) (2012)
  • účast na projektu GA ČR Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií (GAP407/12/0432) (2012 - 2014)
Akademické stáže
  • duben 2008 - Friedrich-Schiller-Universität Jena (1 týden)
  • listopad 2010 - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik Kiel (1 týden)
  • prosinec 2011 - Univerzita v Utrechtu, Nizozemí (1 týden)
  • listopad 2023 - Univerzita v Tallinu, Estonsko (1 týden)
  • duben 2024 a říjen 2024- University of the Basque Country (2 týdny)
  • říjen 2024 - Univerzita v Mariboru (1 týden)
Universitní aktivity
  • 2020 - 2023 proděkanka pro rozvoj a vnější vztahy
Mimouniversitní aktivity
  • členka České pedagogické společnosti
  • členka České asociace pedagogického výzkumu
  • členka Organisation Mondiale pour l´Éducation Préscolaire
Vybrané publikace
  • NOVÁKOVÁ, Eva; Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Personal development of the child in a heterogeneous classroom. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024. info
  • NOVÁKOVÁ, Eva; Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Školní zralost dětí vzdělávaných v heterogenních a homogenních třídách mateřských škol. Online. In Rozkovcová, A., & Pivarč, J. (Eds.). (2024). Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. MSD. Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání. první. Česká asociace pedagogického výzkumu, 2024. ISBN 978-80-7392-421-8. URL info
  • SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, roč. 71, č. 3, s. 483-504. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978. URL info
  • SYSLOVÁ, Zora; Eva NOVÁKOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 3, s. 109-130. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5. URL info
  • NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR. Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura? In Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011, s. 32-53. Kurikulum G. ISBN 978-80-87000-78-6. URL info
  • NAJVAR, Petr; Veronika NAJVAROVÁ; Tomáš JANÍK a Simona ŠEBESTOVÁ. Videostudie v pedagogickém výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, 203 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 24. ISBN 978-80-7315-222-2. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika; Petr NAJVAR a Tomáš JANÍK. Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni. In Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2011, s. 137-161. ISBN 978-80-246-2043-5. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy. Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2010, roč. 20, č. 3, s. 49-66. ISSN 1211-4669. info
  • JANÍK, Tomáš; Marcela JANÍKOVÁ; Tomáš JANKO; Petr KNECHT; Petr NAJVAR; Veronika NAJVAROVÁ; Simona ŠEBESTOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 s. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6. URL info
  • NAJVAR, Petr; Veronika NAJVAROVÁ a Tomáš JANÍK. Lesson structure in different school subjects in the Czech republic. Orbis Scholae. Praha: PedF UK, 2009, roč. 3, č. 2, s. 113-127. ISSN 1802-4637. URL info
  • NAJVAR, Petr; Tomáš JANÍK; Marcela JANÍKOVÁ; Dana HÜBELOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. CPV Video Study: Comparative Perspectives on Teaching in Different School Subjects. In The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1. vyd. Münster: Waxmann, 2009, s. 103-119. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. info
  • JANÍK, Tomáš; Marcela JANÍKOVÁ; Petr KNECHT; Milan KUBIATKO; Petr NAJVAR; Veronika NAJVAROVÁ a Simona ŠEBESTOVÁ. Exploring Different Ways of Using Video in Teacher Education: Examples from CPV Video Web. In The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1. vyd. Münster: Waxmann, 2009, s. 207-224. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. info
  • JANÍK, Tomáš; Tina SEIDEL; Peter BOWMAN; Geraldine BLOMBERG; Hilda BORKO; David CLARKE; Inger Marie DALEHEFTE; Erin Marie FURTAK; Constanze HERWEG; Dana HÜBELOVÁ; Jennifer Kay JACOBS; Marcela JANÍKOVÁ; Kirsti KLETTE; Eckhard KLIEME; Petr KNECHT; Mareike KOBARG; Karen KOELLNER; Milan KUBIATKO; Peter LABUDDE; Cameron MITCHELL; Petr NAJVAR; Veronika NAJVAROVÁ; Christine PAULI; Manfred PRENZEL; Kurt REUSSER; Rolf RIMMELE; Kathleen J. ROTH; Katharina SCHWINDT; Simona ŠEBESTOVÁ; Richard J. SHAVELSON; Kathleen STÜRMER; Elke SUMFLETH a Maik WALPUSKI. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1. vyd. Münster: Waxmann, 2009, 282 s. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR. The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 177-189. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3. info
  • JANÍK, Tomáš; Petr NAJVAR; Veronika NAJVAROVÁ a Petr KNECHT. The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom III. 2009. info
  • NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie. In JANÍK, Tomáš a Vlastimil a kol. ŠVEC. K perspektivám školního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, s. 179-192, 13 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-193-5. info
  • JANÍK, Tomáš; Vlastimil ŠVEC; Josef MAŇÁK; Zdeněk HELUS; Jiří PROKOP; Jiří SEMRÁD; Karel RÝDL; Petr KNECHT; Petr NAJVAR; Jan SLAVÍK; Helena GRECMANOVÁ; Renate SEEBAUER; Zdeněk BENEŠ; Mária KOŽUCHOVÁ; Adriana WIEGEROVÁ; Marie VÍTKOVÁ; Veronika NAJVAROVÁ; Simona ŠEBESTOVÁ; Tomáš SVATOŠ a Peter GAVORA. K perspektivám školního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 278 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 16. ISBN 978-80-7315-193-5. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy. Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, roč. 18, č. 1, s. 7-21. ISSN 1211-4669. info
  • NAJVAR, Petr a Tomáš JANÍK. Videostudie ve výzkumu vyučování a učení. Orbis scholae. 2008, roč. 2, č. 1, s. 7-28, 21 s. ISSN 1802-4637. URL info
  • JANÍK, Tomáš; Marcela JANÍKOVÁ; Petr NAJVAR a Veronika NAJVAROVÁ. Pohledy na výuku fyziky na 2. supni základní školy: souhrnné výsledky CPV videostudie fyziky. Orbis scholae. 2008, roč. 2, č. 1, s. 29-52, 23 s. ISSN 1802-4637. URL info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy. In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, s. 461-468. ISBN 978-80-7041-287-9. URL info
  • DOLEŽALOVÁ, Jana; Veronika NAJVAROVÁ a Petr NAJVAR. Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult. In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, s. 333-344. ISBN 978-80-7041-287-9. info
  • KNECHT, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. Jak žáci hodnotí učebnice? Podněty pro tvorbu a výzkum učebnic. In Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 107-120. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4. info
  • HÜBELOVÁ, Dana; Veronika NAJVAROVÁ a Drahoslava CHÁROVÁ. Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce zeměpisu. In KNECHT, Petr a Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 147-163. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR. Reading Strategies and the development of Reading Skills of primary school pupils in the Czech Republic. první. Berlín: DGLS, 2007. Book of Abstracts. ISBN 978-3-9809663-6-8. info
  • NAJVAR, Petr; Veronika NAJVAROVÁ a Jana DOLEŽALOVÁ. Reading skills of Student of Faculties of Education. první. Berlín: DGLS, 2007. Book of Abstracts. ISBN 978-3-9809663-6-8. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Model funkční gramotnosti a RVP ZV. In In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007, s. 77-84. ISBN 978-80-7315-153-9. info
  • NAJVAR, Petr a Veronika NAJVAROVÁ. Metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka: Analýza výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, s. 1-9. ISBN 978-80-7040-987-9. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR. Uplatnění smíšené metodologie při zkoumání strategií práce s textem žáků 1. stupně ZŠ a při zkoumání fenoménu rané výuky cizích jazyků. In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 77-82, 5 s. ISBN 80-210-4163-3. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu? In MAŇÁK, Josef a Dušan KLAPKO. Učebnice pod lupou. 1. vyd. Brno: Paido, 2006, s. 111-121, 10 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek č. 4. ISBN 80-7315-124-3. info
  • HAVEL, Jiří a Veronika KRÁTKÁ. Příprava učitelů na rozvíjení čtenářské gramotnosti. In Didaktika v pregraduální přípravě učitelů a její vztah k praxi. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005, s. 39-42. ISBN 80-7041-211-9. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářské strategie studentů PdF MU. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. 1. vyd. Olomouc: Votobia, PdF UP, 2005, s. 242-246. ISBN 80-7220-246-4. info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Student a studium odborného textu. Renata Jandová (ed.). In Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005, s. 185-192, 7 s. ISBN 80-7040-789-1. info

13. 11. 2024

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.