Studie M. Jurčíka v časopise Issues in Educational Research
Co je pro Montessori učitele klíčové v procesu vzdělávání? Přibližuje recenzovaná studie M. Jurčíka v časopise Issues in Educational Research
S příspěvkem zde vytoupí i naše kolegyně z katedry pedagogiky Jana Obrovská se svými kolegy na téma Dokážou české školy podporovat znevýhodněné žáky?
Příspěvěk je zařazen do dopoledního bloku Krize a výzvy ve vzdělávání.
***
Abstrakt příspěvku:
Výzkum dlouhodobě potvrzuje silný vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a jejich socioekonomickým statusem a etnicitou. Tento příspěvek se zaměří na implementaci celonárodního projektu zaměřeného na podporu rovných příležitostí na školách s nadprůměrným podílem sociálně znevýhodněných žáků v postpandemické situaci. Na základě analýzy pracovníky škol vnímaných problémů a jejich řešení při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se ukazuje tendence zdůrazňovat angažovanost žáků, spíše než jejich vzdělávací výsledky, což se propisuje i do výběru a realizace projektových opatření. Na základě diskuse výsledků budou pojmenovány bariéry podpory sociálně znevýhodněných škol a formulována doporučení pro další podporu.
Registrovat na akci se můžete do 30. dubna 2024.
Co je pro Montessori učitele klíčové v procesu vzdělávání? Přibližuje recenzovaná studie M. Jurčíka v časopise Issues in Educational Research
Na katedře pedagogiky realizujeme excelentní výzkum. Dokládá to studie Petra Svojanovského a Jany Obrovské publikovaná v časopise EJTE, který má mimořádně náročné recenzní řízení (acceptance rate: 7%, impakt faktor 6,1).