Díky projektu studující hlouběji porozumí významu a přínosu učitelské propedeutiky a její provázanosti s oborovou didaktikou v pregraduální přípravě.
Mapa profesního rozvoje bude zpracována digitálně jako vizuální síť. Provázání předmětů ped-psy modulu spolu s didaktikou geografie v mapě profesního rozvoje bude představovat modelový příklad funkčně integrované pregraduální přípravy.
Cíle projektu
Cílem projektu je posílit dopad pregraduální přípravy na rozvoj profesních kompetencí budoucích učitelů a učitelek.
Umožňujeme studujícím na Pedagogické fakultě MU sledovat, co se učí a jaké kompetence během studia rozvíjejí.
Přinášíme vyučujícím na Pedagogické fakultě MU novou příležitost, jak zvědomovat studujícím výstupy učení v jednotlivých předmětech a orientovat je procesu dosahování profesních kompetencí podle SKPKS.
Otevíráme příležitost pro formativní sebehodnoticí proces kompetencí v pregraduální přípravě budoucích učitelů a učitelek.
Jak postupujeme?
-
1) definujeme jádrové výstupy učení jednotlivých předmětů ped-psy modulu a didaktiky geografie
-
2) identifikujeme možné provazby jádrových výstupů s kompetencemi popsanými ve Standardu kvality profesních kompetencí studentů učitelství
-
3) vytváříme mapu profesního rozvoje, která studujícím umožní reflektovat jejich učební pokrok
-
4) proškolujeme vyučující předmětů pedagogicko-psychologického modulu v práci s mapou profesního rozvoje v jednotlivých předmětech
-
5) zjišťujeme, co práce s mapou profesního rozvoje ve výuce obnáší
-
6) vyhodnocujeme, co mapa profesního rozvoje a práce s ní studujícím a vyučujícím přináší
Podívejte se, jak mapa profesního rozvoje navazuje na SKPKS (akt. 25. 2. 2024)
Projekt je podpořen Otevřeno, z. s. a nadačním fondem ABAKUS.